F-PACE – RAZKOŠNO ZMOGLJIVO ŠPORTNO TERENSKO VOZILO

Športno terensko vozilo Jaguar pomika meje praktičnosti in sloga. Oblikovalci in inženirji, ki so zasnovali model F-PACE, opisujejo svoj navdih.

Ko je znamka Jaguar želela razširiti svoj portfelj, paleta limuzin pa je bila že popolna, je bila zasnova razkošnega športnega terenskega vozila logična poteza.



»Svet se je spremenil,« je povedal Wayne Burgess, direktor studia za produkcijsko oblikovanje Jaguar. »Čeprav imam rad limuzine, sem vedno razmišljal o bolj praktičnem športnem vozilu Jaguar. Zdaj živim drugačno življenje, imam ženo in dvojčka. Vozilo, kot je model F-PACE, je natanko to, kar potrebujem. Imam družinski avto, ki zadovolji vse potrebe.«

Konceptno vozilo C-X17 smo prvič predstavili leta 2013 na mednarodnem avtomobilskem salonu v Frankfurtu. Zaradi sprednjega dela, ki je povzet po modelu XF, in prepoznavne karoserije je jasno, da gre za vozilo Jaguar, a je izdelan za drugačne namene in ima drugačno tržno usmerjenost. Njegovo bistvo je tudi pri proizvodnji modela F-PACE ostalo nedotaknjeno.

V paleti vozil Jaguar ni bilo podobnega modela, zato je bila ekipa sproščena. »Pri tem projektu sem zares užival, saj ni šlo za nov model proti klasiki, kot sta E-Type ali XJ,« pravi Burgess. »To pa je osvobajajoče.«

Brez klasične reference med vozili Jaguar se je vodja oblikovanja zunanjosti Adam Hatton poslužil oblike modela F-TYPE.

»Sprednji odbijač in napete linije zadaj, značilne tanke zadnje luči in čisto oblikovanje zadka – tudi linije, ki vodijo proti logotipu znamke Jaguar – naredijo, da je vozilo vizualno lažje. Pokrov motorja modela F-PACE je bolj vodoraven, a si zaradi skladnosti z modelom XE in modelom XF delijo enake stranske odprtine za zajem zraka in značilno linijo. Cilj je bil jasen: narediti najlepše in najbolj športno praktično vozilo na svetu.«

Medtem ko si večina vozil Jaguar deli določene podrobnosti, je model F-PACE precej različen. Če model F-PACE pogledate z zadnjega boka, opazite, kako je nad okensko črto kabine tanka in se počasi širi do zadnjih koles.

»Model F-PACE ima zadaj dolg pregib, zaradi česar je poseben. To smo lahko storili zaradi kratkega sprednjega previsa. Pri tem smo veliko sodelovali z inženirsko ekipo. Če poleg parkirate konkurenčno vozilo, niso videti niti pol tako dobro,« pravi Burgess.

»Tega modela ni bilo lahko proizvesti,« zaupa vodja oblikovanja karoserije David Hoadley: »Zasnova izbokline nad zadnjim kolesnim lokom, ki je za model F-PACE ključna, je predstavljala velik izziv. Nismo želeli sklepati kompromisov, zato smo zašli z utečenih poti.«

Večje je od vozila Porsche Macan, vendar manjše od modela Audi Q7. Pri modelu F-PACE smo izkoristili prednosti dolgega zadnjega previsa in presegli zunanjo estetiko, zaradi česar smo lahko povečali prostor za noge zadaj in prtljažnik. Vozilo se ponaša s konkurenčnimi 650 litri prtljažnega prostora*** in z izjemnim, 1255 mm širokim prtljažnikom (1048 mm med kolesnima lokoma).

yt:xs3Lsfp5U-Y
Zaradi tehnologij športnega podvozja, ki smo jih prevzeli iz modela F-TYPE, vozilo F-PACE zagotavlja odzivno in natančno dinamiko vožnje.

»Z zloženimi sedeži je zmogljivost neverjetna,« pravi Burgess. »Tudi če so sedeži pokonci, je prtljažni prostor res velik.«

V različici Portfolio so sedeži oblazinjeni v žlebičastem vzorcu, kar je sodobna izpeljanka klasičnih sedežev vozil Jaguar iz 60. in 70. let. Model F-PACE ima športno dvignjen vozniški položaj, ki vozniku omogoča bolj jasen pogled naprej.

Pri modelu F-PACE ne gre le za razkošje in vožnjo, ampak tudi za praktičnost. Serijsko so vgrajeni napredni sistemi za varnost v prometu, vključno s sistemom za preprečevanje naleta, zaznavanjem prometa za vozilom, nadzorom mrtvega kota in nadzorom stanja voznika s sistemom za pomoč pri ohranjanju voznega pasu.

Vozilo F-PACE odlikuje nov aktivni ključ – trpežna in trdna gumijasta zapestnica –, ki vozilo zaklene in odklene prek vgrajenega odzivnika, tako da lahko ključe pustite na varnem v vozilu. »Ključ je vodoodporen in odporen na vročino in udarce,« pravi strokovnjak za električno programsko opremo Jaguar Paul Morris. »Deluje prek prepoznavnega območja na zadku: pri vozilih Jaguar je to lok v obliki črke J. Uporabnik se približa in zapestnica uporabi podobne radijske frekvence kot naši ključi. Aktivni ključ tudi onemogoči ključe, ki ostanejo v avtomobilu, tako da s temi ključi nihče ne bo mogel zagnati vozila.«

»Različica F-PACE se ponaša z najboljšim krmiljenjem v svojem razredu in to zaradi načina, na katerega pri znamki Jaguar sistem nastavimo,« pravi tehnični direktor za vozno dinamiko Peter Davis. »Ne boste se zavedali, da ste v športnem terenskem vozilu. Sprednja os je povzeta po modelu F-TYPE, zadnja os je trdnejša in tudi pnevmatike so natančno izbrane.«

Izbirate lahko med številnimi različicami motorjev*, odvisno od države, vključno z dizelskim motorjem Ingenium 20d i4 s 4 valji, turbinskim polnilnikom in močjo 180 KM ter 3,0-litrskim bencinskim motorjem V6 v različicah s 300 KM (30d) in 340 KM in možnostjo ročnega ali samodejnega menjalnika, pogonom na zadnji kolesi ali štirikolesnim pogonom. Izpusti CO2 znašajo le 129 g/km, poraba pa 4,9 l/100 km**.

Z intenzivno arhitekturno zasnovo smo vozilu zmanjšali težo ter omogočili izjemno dinamiko, varčnost in nizke izpuste. Model F-PACE je nov ponos znamke Jaguar. Kot zaključuje strokovnjak za pogonske sklope Alex Hall: »Vozila Jaguar so dobila novo razsežnost.«

* Razpoložljivost teh dodatkov, najsi gre za serijsko ali dodatno opremo, je odvisna od tržišča. O podrobnostih se posvetujte s prodajalcem vozil Jaguar.

* Predloženi podatki so izračunani na podlagi uradnih testov proizvajalca skladno z zakonodajo EU.

Dejanska poraba goriva v vozilu se lahko razlikuje od porabe, dosežene pri takih preskusih, in te številke so samo za primerjavo.

Uradni podatki o porabi goriva za model F-PACE v l/100 km: mestna vožnja 12,2–5,7, zunajmestna vožnja 7,1–4,5, kombinirana 8,9–4,9. Izpusti v CO2 v g/km: 209–129.

*** Če je nameščen sistem za popravilo pnevmatik.

»RAZLIČICA F-PACE SE PONAŠA Z NAJBOLJŠIM KRMILJENJEM V SVOJEM RAZREDU.«


PETER DAVIS
Tehnični direktor za vozno dinamiko
VEČ ZGODB
PRVI DINAMIČNI NABOR VOZIL S ŠTIRIKOLESNIM POGONOM ZNAMKE JAGUAR
Najlepše ceste v Walesu so bile odlično okolje za preskus vožnje petih izjemnih vozil iz serije s štirikolesnim pogonom – XJ, XF, F-TYPE, XE in F-PACE.
IZVEDITE VEČ
SPOZNAJTE DRUŽINO LIMUZIN JAGUAR
Jaguar predstavlja tesno povezan klan treh čudovitih limuzin, ki zadovoljijo vse potrebe.
IZVEDITE VEČ
SPOZNAJTE STROKOVNJAKE ZNAMKE JAGUAR
Globoko v inženirskem središču v mestu Gaydon na stotine tehničnih čarovnikov bdi nad tem, da bi bila prihodnost vozil Jaguar še boljša. Spoznajte raznoliko druščino veličastnih sedem, ki predstavlja zelo različne teme, od specialistov navidezne resničnosti prek avtomobilov, ki se sami učijo, do akustike.
IZVEDITE VEČ