PRVI NABOR DINAMIČNIH VOZIL JAGUAR S ŠTIRIKOLESNIM POGONOM

Najlepše ceste v Walesu so bile odlično okolje za preskus vožnje petih izjemnih vozil iz serije s štirikolesnim pogonom – XJ, XF, F-TYPE, XE in F-PACE.

Wales je raj za voznike. V narodnem parku Snowdonia ni veliko prometa, pogledi so osupljivi, ceste pa spadajo med najboljše na svetu. Če združimo zahtevne zavoje in nepredvidljivo vreme, dobimo popolno stezo za vozila s štirikolesnim pogonom (AWD).



Zdaj pri vsakem modelu Jaguar nudimo možnost štirikolesnega pogona – modeli XE, XF, XJ, F-PACE in F-TYPE pokrivajo vse, od učinkovitih 2,0-litrskih dizlov do visokozmogljivih bencinskih športnih vozil.

Limuzina XJ je bila prva v sedanji ponudbi vozil s štirikolesnim pogonom znamke Jaguar in je pomirjujoča spremljevalka na dolgem potovanju iz Londona v Severni Wales. Med vožnjo se preprosto ne zavedate, kaj pomeni štirikolesni pogon, in tako mora biti. Inženirji znamke Jaguar so želeli ustvariti čistost športnega avtomobila s pogonom na zadnji kolesi z dodano varnostjo štirikolesnega pogona. Zato je pri običajni vožnji modela XJ dejaven pretežno pogon zadaj. Ko pa ceste postanejo vijugaste ali ko hitreje pospešujete na površinah z nizkim oprijemom, sistem subtilno usmeri moč naprej. V bolj ekstremnih okoliščinah se torej po potrebi vključi štirikolesni pogon, zaradi česar je razkošno vozilo, kot je model XJ, še bolj izpopolnjeno.

Model XE je kompaktna vrhunska limuzina, pri kateri smo prvič uporabili napredno novo lahko aluminijasto arhitekturo, štirikolesni pogon pa je zdaj na voljo tako pri dizelskih kot bencinskih modelih (odvisno od države uvoznice). Tako kot sistem modela XJ se tudi tu štirikolesni pogon preklaplja, a model XE v normalnih pogojih 90-odstotno deluje na zadnji kolesi in uporablja inteligentni dinamični pogonski sklop (IDD) za stalno spreminjanje navora med obema osema.

Inteligentni dinamični pogonski sklop (IDD) smo razvili za ohranjanje športnih lastnosti modela F-TYPE na štirikolesni pogon in brezhibno usklajevanje odzivov motorja in menjalnika ter uravnavanje oprijema in stabilnosti. Iz mirovanja lahko z zadnjega pogona na štirikolesni pogon preide v le 165 milisekundah ali pa samo 100 milisekundah, ko se vozilo vozi. Tudi zdrs uravnava, saj ga predvideva zahvaljujoč tipalom, ki merijo plin in odziv voznika.

Štirikolesni pogon ni varnejši le v ekstremnih razmerah, ampak vam veča samozavest ne glede na vreme.

Če se znajdete na spolzki podlagi, sistem več kot 90 % navora motorja prenese z zadnjih koles na prednja kolesa in zagotovi optimalni oprijem.

Gre za izjemno rešitev, ki znani okretnosti modela XE doda izjemno mirnost, ne da bi vozniku odvzela užitek vožnje.

Model XF temelji na formuli modela XE, ima enak štirikolesni pogon, omogoča odlično vozno izkušnjo, le da smo mu dodali prostor in več razkošja. Ima učinkovit 2,0-litrski dizelski motor s 180 KM, ki v popolnosti izkorišča svojo moč.

Tudi tu posege štirikolesnega pogona komaj čutite – le stopalko za plin lahko v zavojih pritisnete globlje in dlje. V izrednih pogojih je vozilo varnejše in zato boste bolj samozavestni, ne glede na vreme. Kot pri modelu XE je tudi štirikolesni pogon modela XF v normalnih pogojih 90 % časa izključen in vozilo ima pogon na zadnji kolesi. A sistem IDD znamke Jaguar ima značilnost, ki ji tekmeci ne morejo konkurirati: med vožnjo zazna, kdaj bo vozilo izgubilo oprijem, in se vnaprej pripravi na preusmeritev navora na prednji kolesi, kar je koristno pri vijugastih cestah. Pri večini modelov se skrajša tudi čas, ki ga vozilo potrebuje od 0 km/h do 100 km/h, kar vam pride prav v gneči, saj si pri pospeševanju obremenitev delijo vsa štiri kolesa.

Najnovejše vozilo v ponudbi znamke Jaguar, model F-PACE, nam predstavlja nov teren.

Kljub privzdignjenemu sedežu in boljšemu pogledu na cesto v kabini sedite razmeroma nizko, volan pa je majhen in odziven. Sprednje pnevmatike s športno natančnostjo zavijajo v najostrejše zavoje, krmiljenje je zelo odzivno in lepo razporejeno, vzmetenje pa samodejno prilagaja najprimernejše nastavitve. Druga vrsta je prostorna, prostornina prtljažnega prostora pa vodilna v razredu, prilagodljiva in zaradi velikih zadnjih vrat lahko dostopna.

»ŠTIRIKOLESNI POGON IMA OPRIJEM S CESTO, NE GLEDE NA TO, ALI SPELJUJETE ALI SE VOZITE PO ZAPUŠČENI CESTI.«

Pogon na vsa kolesa je na voljo pri 4- in 6-valjnih motorjih različice F-PACE, pri našem modelu pa je nameščen serijsko. Tudi tu vozimo, kot da bi imeli pogon na zadnji kolesi, pri pospešku skozi dolg in zavit ovinek pa se moč bliskovito premakne naprej. Zato z modelom F-PACE z lahkoto premagujete zavoje. Hiter, varen in neverjetno zabaven način potovanja po zahtevnih valižanskih cestah.

F-PACE brez težav premaguje tudi zahtevne terene, a je treba poudariti, da pogon na vsa kolesa (AWD) ni sistem, ki bi bil popolnoma zamenljiv s štirikolesnim pogonom (4WD). Štirikolesni pogon je običajno rezerviran za robustnejša terenska vozila, kjer se moč enakomerno razdeli na vsa štiri kolesa in nudi zelo nizka prestavna razmerja, ki jih izbere voznik.

Pogon na vsa kolesa pa je prefinjen in izpopolnjen ter aktivno premika moč od zadaj naprej v nekaj milisekundah, njegova prilagodljivost pa je bolj primerna za višje hitrosti, s katerimi se spopadajo cestni avtomobili. Višji odmik od tal, pogon na vsa kolesa in sistem prilagodljivega odziva na cestišče – ki samodejno prilagodi pogonski sklop pogojem – pomenijo, da ima vozilo v večini situacij več kot dovolj zmogljivosti.

Ko zavijete na teren, se pnevmatike prilepijo na mehko, močvirno površino, a vozilo kaj hitro najde oprijem. Z vrha griča se vijejo globoke brazde in padajo majhne skale, toda vozilo F-PACE vse to med vožnjo zazna in stoično premaguje teren, kjer bi večina vozil odpovedala. Ko prispete na vrh, se počutite kot neustrašen raziskovalec ter si ogledujete neverjetno cesto, ki se razteza v daljavo kot kača. Cesta, ki je kot narejena za najbolj športno vozilo Jaguar: model F-TYPE.

Različica F-TYPE R Coupé V8 je dvosedežnik s tlačnim polnilnikom, ki proizvede 550 KM. Tudi le s pogonom na zadnji kolesi je resno hiter, v načinu pogona na vsa kolesa pa ta model od 0 do 100 km/h poskoči v pičlih 3,9 sekunde. Kljub osupljivi zmogljivosti tega vozila boste hitro našli ritem. Vozni položaj je zasnovan nizko, vsak odziv – motorja in menjalnika, krmiljenja ali ogljično-keramičnih zavor – pa je takojšen. Zvok iz štirih izpušnih cevi modela R je božanski; pri nizkih obratih mirno prede, pri dodani moči pa besno zarohni.

Vse to med avtomobilom in voznikom ustvarja občutek povezanosti, ki se samo še poveča, ko se vključi pogon na vsa kolesa, ki izboljša oprijem, ne glede na to, ali pospešujete z mesta ali vijugate po prazni cesti. Različica F-TYPE R AWD se zdi najboljši način za vožnjo po teh romantičnih cestah. Vendar pa pri znamki Jaguar nismo počivali in ustvarili smo osupljiv novi model AWD F-TYPE SVR, njegovo najhitrejšo in najzmogljivejšo različico doslej.

Štirikolesni pogon modela XE je popolnoma prilagodljiv, a v 90 % prevladuje pogon na zadnji kolesi.

Model F-TYPE SVR je najhitrejša in najzmogljivejša serijska različica, ki smo jo izdelali pod znamko Jaguar, in predstavlja vrhunski izraz tehnologije pogona na vsa štiri kolesa Jaguar. Ko sedete na nizke športne sedeže, ne morete mimo izboljšav v notranjosti modela SVR. Sedeži v usnju Jet Black so opremljeni z edinstvenim vzorcem Lozenge Quilt in kontrastnim šivom, nad instrumentno ploščo in sredinsko konzolo pa se vije nežen semiš. Pritisnite gumb za zagon in skozi izpuh iz titana in materiala Inconel bruhne moč motorja V8 s 575 KM. Izpušni sistem je neverjetnih 16 kg lažji od običajnih sistemov in zveni, kot bi grmelo. Model SVR vam dvigne utrip, še preden se odpeljete.

Vse to so ustvarili v oddelku za razvoj posebnih vozil, ki je podružnica podjetja Jaguar Land Rover, ko so zapluli v neznano. Za izhodišče so vzeli različico F-TYPE R in izdelali hitrejšo, lažjo, privlačnejšo in še bolj vizualno vznemirljivo različico F-TYPE SVR. Rezultat je superavto za vse pogoje, za katerim se ozirajo, tudi ko stoji, od 0 do 100 km/h pa pospeši v le 3,5 sekunde in v različici coupe doseže do 320 km/h (v različici kabriolet pa 310 km/h).

Značilni oblikovni elementi vključujejo nov sprednji odbijač s povečanimi režami za zajem zraka, elegantne reže na pokrovu motorja, prenovljen zadnji spojler iz ogljikovih vlaken in edinstveno zasnovo 20-palčnih kovanih platišč iz lahke zlitine. Nič ni odveč: večje reže za dovod zraka izboljšajo hlajenje, zložljiv spojler v kombinaciji z dirkalnim podvozjem in ventilacijo zadaj pa poveča aerodinamične zmogljivosti. Nova platišča iz lahke zlitine so lažja za 13,8 kilograma in ovita v primerne pnevmatike, približno 10 mm širše kot pri modelu F-TYPE R, kar poveča oprijem in odzivnost.

Pod pokrovom ima motor V8 s tlačnim polnjenjem 25 KM več, prilagodljivo vzmetenje je trdnejše in omogoča boljši nadzor, 8-stopenjski samodejni menjalnik pa je še bolj prodoren. Ključnega pomena je, da je programska oprema inteligentnega dinamičnega pogonskega sklopa (IDD) sistema pogona na vsa kolesa preoblikovana tako, da zagotavlja še bolj dinamično izkušnjo.

Menjalnik Quickshift prestavite v položaj za vožnjo, oddrvite po cesti in opazujte, kako se vzmetenje modela SVR prilagodi skladnosti vozila F-TYPE in omogoča večji nadzor; volan modela SVR je zdaj občutno bolj čvrst, kar zagotavlja dodatno povezavo s površino ceste.

Pri tekmovanju vozil s štirikolesnim pogonom, pred modeli XE, XF, F-PACE in XJ, jasno vodi najhitrejše serijsko športno vozilo Jaguar F-TYPE SVR.

Povečajte tempo, usmerite vozilo SVR v zavoje in začutite dodatne lastnosti širših pnevmatik; športno vozilo se zdi združeno s svojo linijo in samozavest nezadržno raste. Pospešite in vozilo SVR se zniža, pnevmatike se prilepijo na cesto, potisk zadnjega dela spominja na pogon na zadnji kolesi, hiter pospešek pa izda čarovnijo, ki jo nudi pogon na vsa kolesa. Ko odvozite zavoj, občutite dodatne lastnosti motorja V8; ko pritisnete aluminijsko stopalko za plin, vozilo nemudoma poveča svojo moč, zaradi izjemnega zvoka motorja pa se voznikov izraz razširi v nasmešek.

Ključni elementi, po katerih prepoznate model F-TYPE SVR, so: prenovljeni zadnji spojler iz ogljikovih vlaken, posebna 20-palčna platišča iz kovane zlitine in ponosna oznaka SVR. Model SVR je najbolj estetsko prefinjeno vozilo F-TYPE doslej, a prefinjenost ni vplivala na uporabnost. Izpušni ventili zmanjšujejo glasnost zvoka pri mirni vožnji, v 14 smeri prilagodljivi električni sedeži nas razvajajo, sistem za informacije in zabavo InControl pa je združljiv s tehnologijo, kot je ura Apple Watch. Ne glede na pogoje in ne glede na to, kako vozite, vam pogon na vsa kolesa vedno ščiti hrbet.

Uradni podatki o porabi goriva za modele Jaguar AWD v l/100 km: mestna vožnja 16,2–5,5, zunajmestna vožnja 8,5–4,5, kombinirana 11,3–4,7. Izpusti CO2 v g/km: 269–123.

Fotografiranje učinka pogona na vsa kolesa in vozila SVR je bilo izvedeno v skrbno nadzorovanem okolju z izkušenimi vozniki. Ne poskušajte. Vedno upoštevajte lokalne omejitve hitrosti.

Razpoložljivost pogona na vsa kolesa (AWD), ne glede na to, ali je serijska ali dodatna, je odvisna od države uvoznice. Za podrobnosti se obrnite na prodajalca vozil Jaguar.

Model F-TYPE SVR s štirikolesnim pogonom je z vijugastimi valižanskimi cestami samozavestno opravil v vseh vremenskih pogojih.