NADALJEVANJE

Legendarni zmagovalec Le Mansa, model D-Type, bo tretje vozilo iz serije vozil, izdelanih v delavnicah Jaguar Classic, potem ko smo že poustvarili izjemno lahki model E-Type in vozilo XKSS.

D-TYPE

Trojni zmagovalec dirke Le Mans se vrača.



Znamka Jaguar Classic bo v Coventryju po 62. letih znova začela s proizvodnjo legendarnega športnega vozila D-Type. Zadnjega so izdelali leta 1956. Prvi model Jaguar D-Type, ki ga bodo sestavili pri oddelku Jaguar Classic, bo inženirski prototip, ki ga bodo ta teden predstavili na salonu starodobnikov v Parizu.


V obratu Jaguar Land Rover Classic Works v Warwickshiru bomo natančno ročno izdelali 25 novih primerkov modela D-Type. Leta 1955 je podjetje Jaguar načrtovalo izdelavo 100 primerkov vozila D-Type, a so jih izdelali le 75. Zdaj bo oddelek Jaguar Classic Works izpolnil prvotne ambicije podjetja in ustvaril še 25 popolnoma novih športnih vozil.


Model D-Type, ki je med letoma 1955 in 1957 trikrat zmagal na dirki v Le Mansu, je poganjal šestvaljni motor XK. Vsaka podrobnost modela D-Type, ki ga bomo izdelali za stranke od leta 2018, bo ustvarjena po izvirnih specifikacijah.


Tim Hannig, direktor oddelka Jaguar Classic Works, je povedal: »Model Jaguar D-Type je eden najbolj legendarnih in najlepših tekmovalnih avtomobilov vseh časov, ki ima izjemen rekord na najtežjih avtomobilističnih dirkah na svetu. In danes je enako privlačen kot nekoč.«


»Priložnost za nadaljevanje zgodbe o uspehu vozila D-Type z dokončanjem načrtovane proizvodnje v Coventryju je eden tistih enkratnih življenjskih projektov, na katere so naši strokovnjaki oddelka Jaguar Land Rover Classic zelo ponosni.«



Model D-Type je tretje vozilo iz serije vozil Jaguar Classic, v kateri bomo izdelali tudi šest manjkajočih izjemno lahkih modelov E-Type, ki bodo končani med letoma 2014 in 2015, ter devet modelov XKSS, ki jih bomo izdelali med letoma 2017 in 2018.


Naporne raziskave strokovnjakov oddelka Jaguar Classic z dostopom do originalnih inženirskih risb podjetja Jaguar zagotavljajo, da bo vsaka nova različica D-Type izdelana v skladu z izvirnimi specifikacijami, ki jih je v petdesetih letih prejšnjega stoletja določil vodja tekmovanj Lofty England in njegovi inženirji. Stranke, ki želijo kupiti model D-Type, lahko izbirajo med krajšo karoserijo iz leta 1955 ali daljšo karoserijo Longnose iz leta 1956.


Inženirski prototip se ravna po specifikacijah različice Longnose iz leta 1956, ki je prepoznavna po podaljšanem pokrovu motorja, značilni plavuti za voznikovo glavo, širokokotni glavi valja in hitrem menjanju zavornih čeljusti.


Kev Riches, direktor inženirskega oddelka Jaguar Classic, je povedal: »Izdelava devetih modelov XKSS, izpeljanih iz modela D-Type, je bila zelo zanimiva in je predstavljala še večji tehnični izziv kot šest manjkajočih izjemno lahkih modelov E-Type. Zaradi lekcij, ki smo se jih naučili pri modelu XKSS, imamo zdaj prednost pri 25 vozilih D-Type. Vsako bo popolnoma odgovarjalo specifikacijam, kot jih je načrtoval oddelek za tekmovanja vozil znamke Jaguar.«

FENIKS SE DVIGA IZ PEPELA: MODEL XKSS SPET NA CESTI

Šest desetletij po znamenitem požaru v tovarni Brown's Lane, ki ga je izločil iz proizvodnje, se model XKSS vrača.


Znamka Jaguar načrtuje izdelavo devetih novih vozil XKSS.


Samo 16 je bilo dokončanih za izvoz v ZDA, preostalih devet pa je bilo uničenih v znamenitem požaru tovarne Brown's Lane 12. februarja 1957.


Po 59 letih bodo na oddelku Jaguar Classic po specifikacijah iz leta 1957 ročno izdelali devet popolnoma novih vozil XKSS ter jih ponudili izbrani skupini zbirateljev in kupcev.


Projekt je navdihnil uspešen zaključek izdelave izjemno lahkega modela E-Type, vozila XKSS pa bodo izdelovali v novem objektu znamke Jaguar v Warwicku.


Zgodba modela XKSS se je začela z tremi zaporednimi zmagami v Le Mansu v letih 1955, 1956 in 1957. Po tem se je »g. Jaguar« sir Williams Lyons posvetil zamisli, da bi preostalih 25 dirkalnikov D-Type spremenil v cestne različice – in tako je ustvaril prvi superavto na svetu.


Tim Hannig, direktor oddelka Jaguar Land Rover Classic, je povedal: »Model XKSS ima v zgodovini znamke Jaguar prav posebno mesto in je vozilo, ki zaradi svoje ekskluzivnosti in nezamenljivega oblikovanja med zbiralci vzbuja veliko zanimanja.«


»Visoko usposobljena ekipa inženirjev in tehnikov oddelka Jaguar Classic bo uporabila desetletja izkušenj in zagotovila, da bo vsako od devetih vozil popolnoma verodostojno in izdelano na najvišji kakovostni ravni.«


Prvo vozilo XKSS bomo končali leta 2017.

IZJEMNO LAHKI MODEL E-TYPE: ŠEST NAJBOLJŠIH

Pol stoletja po tem, ko so izdelali prve, vam oddelek Jaguar Classic v predstavlja izjemno lahki model E-Type za 21. stoletje.


Specializirani inženirji izdelujejo šest popolnoma novih modelov Jaguar E-Type, s čimer bodo dokazali tudi zmogljivost in strokovne inženirske spretnosti delavnice za klasična vozila Jaguar.


Vozila E-Type naslednje generacije Special GT so prvotno izdelali leta 1963, imela pa so nove aluminijaste karoserije, s katerimi so izboljšali zmogljivosti. A izdelali so jih le 12 od predvidenih 18. Petdeset let pozneje bo šest popolnoma novih izjemno lahkih modelov E-Type dopolnilo to številko, imeli pa bodo originalne serijske številke šasije kot »pogrešana« vozila.


Prototip novega izjemno lahkega modela E-Type smo že izdelali v preskusnem obratu Jaguar Land Rover v Gaydonu, kjer je prestal 15-dnevne stresne teste, s katerimi smo preverili dinamiko vozila in določili optimalne nastavitve vzmetenja.


Da bi ustvarili nova vozila E-Type, je bilo treba vsako aluminijsko ploščo in vsak del pregledati in ponovno izdelati, potem pa so jih sestavili v tovarni Brown's Lane, na dvoriščih, le nekaj metrov stran, kjer so izdelovali izvirnike.


Osrednji element izjemno lahkega modela E-Type je aluminijska karoserija. Ta material je, da bi pri izdelavi zmanjšali težo vozila E-Type, nadomestil jeklo in tako je bilo v primerjavi z običajnimi vozili prihranjenih kar 114 kilogramov.


Kljub 50-letni časovni vrzeli lahko aluminijasto konstrukcijo šestih novih izjemno lahkih vozil takoj povežemo s trenutno paleto vozil Jaguar, saj so modeli XE, XJ in vozilo F-TYPE izdelani tako, da natančno upoštevajo standarde aluminijastih karoserij. Pravzaprav je znamka Jaguar zdaj vodilni svetovni proizvajalec avtomobilov z aluminijastimi karoserijami in ima neprekosljive izkušnje na razmeroma novem področju uporabe aluminijaste tehnologije pri serijski proizvodnji vozil.


Izjemno lahko vozilo E-Type je poganjala prefinjena različica motorja XK s šestimi valji, ki je bil z verižno gnanima dvojnima odmičnima gredema in aluminijasto glavo s polkrožnimi komorami leta 1963 izredno napreden motor, čeprav je bil motor XK 120 predstavljen že leta 1948. Prav ta motor je v petdesetih letih prejšnjega stoletja pognal modela C-Type in D-Type do petih zmag v Le Mansu. Zmagovalec, izjemno lahki model E-Type, je v svoji kratki tekmovalni karieri požel svetovno slavo in ostal zelo zaželen.


Šest novih izjemno lahkih vozil E-Type bo izdelanih kot tekmovalna vozila in imela bodo homologacijo FIA, ki se izdaja za zgodovinsko pomembna vozila avtomobilskega športa.


Na oddelku za klasična vozila Jaguar Classic so se lahko pri ponovnem ustvarjanju izjemno lahkega modela E-Type oprli na svoje vrhunske spretnosti in izkušnje številnih nadarjenih inženirjev in tehnikov, ki že leta delajo na različnih oddelkih znotraj znamke Jaguar in so predani tudi temu projektu.


Novega izjemno lahkega vozila E-Type se bo razveselilo šest skrbno izbranih kupcev, ki bodo dobili zelo redko stvar – popolnoma novo izjemno lahko vozilo E-Type, ki ga bodo ročno izdelali v tovarni Brown's Lane in ki je prav tako zaželeno, kot so bili originali.