EVOLUCIJA MODELA XF

Zasnova modela Jaguar XF se je razvila, a sta njegovi tehnologija in širina zmogljivosti revolucionarni. Oblikovalca Ian Callum in Adam Hatton pojasnjujeta evolucijo najbolj priljubljene limuzine znamke Jaguar.

Ko se boste od zadaj približali vozilu Jaguar XF in roko približali kljuki na voznikovih vratih, boste v obliki na koncu pokrova motorja lahko prepoznali pravo športno limuzino, model Mk II iz šestdesetih let prejšnjega stoletja. Kdor pozna to legendo, mu bo nenavadno videti to znano krivuljo na sodobnem modelu XF. Gre za popolnoma sodobno oblikovanje vozila, katerega zasnova, zmogljivost in tehnologija se spogledujejo s prihodnostjo.



Spretnost direktorja za oblikovanje pri znamki Jaguar Iana Calluma in njegove ekipe je taka, da so lahko vključili subtilne reference, ne da bi pri tem ogrozili sodobnost modela XF. To jih zabava. In ustvarili so avtomobil, ki je, tako kot vse izjemne zasnove, videti odlično, a več časa ko preživite v njem, več takšnih podrobnosti boste opazili.

Izvirno vozilo Jaguar XF je že postalo eden legendarnih modelov znamke Jaguar. »Zato smo se zavestno odločili, da ga bomo razvijali,« pojasni Callum. »Prvi model XF je preoblikoval blagovno znamko in uvedel sodoben oblikovalski jezik,« pravi Adam Hatton, ki je po Callumovem naročilu nadziral razvoj zunanjosti modela XF. Ukvarjal se je tudi s prvo različico. »Znak dobrega oblikovanja avtomobilov se pokaže, ko novejša različica nadomesti prejšnjo, a je na cesti še vedno videti odlično in se dobro prodaja. Ni še čas, da bi model XF popolnoma spremenili. Rajši bomo razvijali to, kar je pri njem enkratnega.«

Seveda se je od prvega modela XF iz leta 2007 marsikaj spremenilo. Ko smo začeli tržiti kompaktnejšo, športno limuzino XE, smo modelu XF omogočili, da malo dozori. Velike naložbe znamke Jaguar v tehnologijo so omogočile lahko aluminijasto arhitekturo, napredne 4-valjne motorje Ingenium, ki jih je znamka Jaguar izdelala v svoji tovarni, vključena pa je vrsta tehnologij, usmerjenih v voznika, na primer vodilni sistem za informacije in zabavo InControl Touch Pro, ki omogoča večjo stopnjo povezljivosti, in sistem za nadzor vožnje na vseh podlagah, ki voznikom omogoča, da pri nizki hitrosti samozavestno speljejo v spolzke razmere (model XF je bil prvi v svojem segmentu s to možnostjo).

Tehnični napredek, ki ga model XF dosega v svojih oblikah in razmerjih, je jasno viden. Inteligentna arhitektura z intenzivno uporabo aluminija predstavlja ravno to: arhitekturo in ne toge osnove, nad katero moramo namestiti karoserijo. Oblikovalska ekipa je tako lahko začela s pravimi osnovnimi načeli. Kolesa so postavili natanko tja, kamor so želeli, da bi dobili popolna razmerja in popoln videz.

To vozilo je nekoliko krajše od sedanje različice XF, kar omogoča izboljšano manevriranje po mestu. Vozilo je videti večje in resnejše, ker je medosna razdalja podaljšana, kolesa pa potisnjena v kote. Krajši sprednji del uravnoteži bolj resno pokončno masko, da ohranili dinamiko, pa podolgovat del med sprednjo osjo in volanom omogoča preprostejše upravljanje. Poudarjena so razmerja, značilna za razkošne limuzine z velikim motorjem in pogonom na zadnji kolesi (lahko se odločite tudi za različico XF s 4-valjnim motorjem in pogonom na vsa kolesa).

»Model XF smo nekoliko preuredili, ker imamo v naboru vozil tudi model XE,« pravi Hatton. »Prejšnja različica XF je morala vsebovati vse, uporabna je morala biti kot osebno vozilo, kot poslovno vozilo in kot coupe s štirimi vrati. Ker imamo zdaj tudi model XE, smo vozilo XF lahko razvili v to, kar vidite.«

Model XF ima popolna zunanja razmerja in iznajdljivo razporejene podrobnosti.

Večji razmik med osema ustvari več prostora v kabini, zato bo imel model XF v svojem razredu največ prostora za noge v drugi vrsti. Oblikovalska ekipa se je to odločila prikazati z dodatnima oknoma za stolpičem C za zadnjimi vrati. To in nekoliko bolj izrazit formalen pokrov motorja sta verjetno najbolj presenetljivi spremembi modela XF.

A šele ko spregovorite z oblikovalci, vam bodo postale jasne podrobnosti njihovega dela: način, na katerega zajemajo, nadzorujejo in usmerjajo svetlobo, da bi oživeli zasnovo. Znajo pa nas tudi prepričati, da se zaljubimo v oblikovanje, ne da bi v celoti vedeli, zakaj. Oglejte si nežno linijo, ki se od žarometov razteza do pokrova motorja in je zaščitni znak starejših limuzin Jaguar; ali pa način, kako so ujeli svetlobo na pokrovu motorja na način, da vas takoj pritegne. Ali pa morda najvidnejši element, elegantna linija, ki teče od loka prednjih koles vzdolž karoserije, s poudarkom na bolj izravnani liniji bokov te bolj uradne limuzine.

»Model Mark II je imel čudovito linijo, ki je potekala čez prednji del kolesa in segala vse do zadnjega dela vozila,« pravi Hatton. »To skušamo interpretirati na sodoben način. Ian je to krstil za 'svetlobno sulico'. Vidite, kako popolna je ta krivulja? Zadaj se lepo prilega vozilu in mu daje element elegantne britanskosti. Prav tako je vozilo videti manjše. Model XF je izjemno lahek in naša naloga je, da lahkotnost pri zasnovi zunanjosti tudi pokažemo.«

Callum in njegova ekipa so videz in razmerja dopolnili s prebrisanimi in subtilnimi podrobnostmi. Tudi pri modelu XF se kaže Callumovo vztrajanje pri izhodišču zasnove s pogledom od zgoraj, kar posledično povzroči, da se vaše dojemanje oblike avtomobila spreminja, ko se po cesti gibljete ob njem. A v vakuumu oblikovanje ne more obstati. Tako kot je pri oblikovanju modela XF pripomogla njegova z aluminijem intenzivna arhitektura, je tudi oblikovalska ekipa pomagala inženirjem in aerodinamikom znamke Jaguar, da so skupaj ustvarili model XE, ki je najbolj aerodinamična različica med vozili Jaguar s koeficientom upora le 0,26.

Kombinacija aerodinamične oblike z zelo učinkovitim 4-valjnim dizelskim motorjem Ingenium ter prihrankom teže približno 190 kilogramov, zaradi česar je vozilo še bolj varčno, in električnim servovolanom, in dobimo vozilo XF, ki bo oddajalo le 104 g CO2 na vsak prevoženi kilometer.*

»To je velika zgodba modela XF,« zaupa Callum. »Z aerodinamiki smo sodelovali že od prve skice. Če to počnete celostno in se trudite le, da bo vozilo čim bolj aerodinamično, dobite amorfno gmoto. Namesto tega smo se posvetili podrobnostim. Pretok zraka smo vodili skozi avto in okoli avtomobila, kot bi to naredili inženirji dirkalnikov. S tem dosežemo veliko boljši rezultat tako glede oblikovanja kot učinkovitosti.«

Vsi vedo, da imamo popoln rezultat: vozilo, ki združuje pričakovano oblikovalsko odličnost znamke Jaguar in najsodobnejšo tehnologijo ter izjemno zmogljivost. Hatton pravi: »Veste, ni enostavno ustvariti vozila, ki nima neprivlačnega kota. Toda prepričan sem, da slabe fotografije modela XF ni mogoče narediti.« "

* Predloženi podatki so izračunani na podlagi uradnih testov proizvajalca skladno z zakonodajo EU.

Dejanska poraba goriva v vozilu se lahko razlikuje od porabe, dosežene pri takih preskusih, in te številke so samo za primerjavo.

Uradni podatki o porabi goriva za model XF v l/100 km: mestna vožnja 11,9–4,8, zunajmestna vožnja 6,7–3,6, kombinirana 8,6–4,0. Izpusti CO2 v g/km: 204–104.

»OBLIKOVALCI SO VEDELI, DA SO DOBILI, KAR SO HOTELI: VOZILO, KI BO OBLIKOVANO SKLADNO Z DANAŠNJIMI VODILNIMI STANDARDI, VSEBOVALO PA BO NAJSODOBNEJŠO TEHNOLOGIJO IN IZJEMNO ZMOGLJIVOST.«

VEČ ZGODB
SPOZNAJTE DRUŽINO LIMUZIN JAGUAR
Jaguar predstavlja tesno povezan klan treh čudovitih limuzin, ki zadovoljijo vse potrebe.
IZVEDITE VEČ
SPOZNAJTE STROKOVNJAKE ZNAMKE JAGUAR
Globoko v inženirskem središču v mestu Gaydon na stotine tehničnih čarovnikov bdi nad tem, da bi bila prihodnost vozil Jaguar še boljša. Spoznajte raznoliko druščino veličastnih sedem, ki predstavlja zelo različne teme, od specialistov navidezne resničnosti prek avtomobilov, ki se sami učijo, do akustike.
IZVEDITE VEČ
F-PACE – RAZKOŠNO ZMOGLJIVO ŠPORTNO TERENSKO VOZILO
Športno terensko vozilo Jaguar pomika meje praktičnosti in sloga. Oblikovalci in inženirji, ki so zasnovali model F-PACE, opisujejo svoj navdih.
IZVEDITE VEČ