DIRKALNI DNK

DIRKALNI DNK

Jaguarjeva dolga in slavna zgodovina v motošportu je za vedno vplivala na razvoj naših cestnih avtomobilov. Naš vstop v formulo E bo nadaljeval to dediščino in usmerjal pot za naša prihodnja električna vozila.

NAŠA DIRKALNA VOZILA

XK120

XK120

Datum: 1948–1954
Najvišja hitrost: 124,6 mph / 200,5 km/h
Zmogljivost motorja: 3.442 cc / 201 ci
Moč: 160 bhp / 119 kW
Dejstvo: XK120 je bil najhitrejši serijski avtomobil na svetu.
C-TYPE

C-TYPE

Datum: 1951–1953
Najvišja hitrost: 144 mph / 231,7 km/h
Zmogljivost motorja: 3.442 cc / 201 ci
Moč: 207 bhp / 154 kW
Dejstvo: Zavore vozila C-Type so postale standard.
D-TYPE

D-TYPE

Datum: 1954–1957
Najvišja hitrost: 162 mph / 260,7 km/h
Zmogljivost motorja: 3.442 cc / 210 ci
Moč: 250 bhp / 186 kW
Dejstvo: Vozilo D-Type je zmagalo na Le Mansu v letih 1955, 1956 in 1957.
XJS

XJS

Datum: 1975–1957
Najvišja hitrost: 153 mph / 246,2 km/h
Zmogljivost motorja: 4.235 cc / 258 ci
Moč: 285 bhp / 212 kW
Dejstvo: Vozilo XJS je zmagalo na dirki Spa 24 Hours leta 1983.
XJR

XJR

Datum: 1983–1957
Najvišja hitrost: 229 mph / 368,2 km/h
Zmogljivost motorja: 6.995 cc / 426 ci
Moč: 750 bhp / 559 kW
Dejstvo: XJR-12 je osvojil prvo in drugo mesto na dirki v Le Mansu leta 1990.
FORMULA 1 – R2 in R3

FORMULA 1 – R2 in R3

Datum: 2000–2004
Najvišja hitrost: 194 mph / 312,2 km/h
Zmogljivost motorja: 2.998 cc / 464 ci
Moč: 770 bhp / 574 kW
Dejstvo: Eddie Irvine in Mark Webber sta vozila za ekipo F1 znamke Jaguar.
Formula E I-TYPE 1

Formula E I-TYPE 1

Datum: 2016–2017
Najvišja hitrost: omejena na 140 mph / 225,3 km/h
Zmogljivost motorja: ni podatkov
Moč: 200 kW, kar ustreza 270 KM
Dejstvo: Jaguar se je vrnil k dirkam v tretji sezoni formule E (2016/17).
Formula E I-TYPE 2

Formula E I-TYPE 2

Datum: 2017–2018
Najvišja hitrost: omejena na 140 mph / 225,3 km/h
Zmogljivost motorja: ni podatkov
Moč: 200 kW, kar ustreza 270 KM
Dejstvo: Jaguar je z vozilom I-TYPE 2 dosegel svoje prve stopničke in prvi začetni štartni položaj v četrti sezoni (2017/18).
FORMULA E I-TYPE 3

FORMULA E I-TYPE 3

Datum: 2018–2019
Najvišja hitrost: 156 mph / 250 km/h
Zmogljivost baterije: 52 kWh
Moč: 250 kW, kar ustreza 335 KM
Dejstvo: Jaguar I-TYPE 3 je ekipi zagotovil prvo zmago v formuli E na E-Prixu v Rimu leta 2019 – Jaguarjeva prva mednarodna zmaga v motošportu po letu 1991.
FORMULA E I-TYPE 4

FORMULA E I-TYPE 4

Datum: 2019–2020
Najvišja hitrost: 174 mph / 280 km/h
Zmogljivost baterije: 52 kWh
Moč: 250 kW, kar ustreza 335 KM
Dejstvo: Jaguar I-TYPE 4 ima najlažji in najučinkovitejši pogonski sklop, ki ga je Jaguar Racing kdaj koli izdelal in ki je osvojil zmago v Ciudadu de Mexicu ter pole position in stopničke v Santiagu.

NAŠI DIRKALNI MEJNIKI

XK120

XK120

1948–1954 – SILVERSTONE IN LE MANS

Povsem nov športni avtomobil in poskusni zajček za Jaguarjev revolucionarni motor XK. XK120 velja za najhitrejši serijski avtomobil na svetu. Leta 1949 je XK120 zmagal v Silverstonu, leto pozneje pa so tri vozila XK120 debitirala v Le Mansu. To je bil začetek nove dobe v avtomobilskih dirkah.
C-TYPE

C-TYPE

1951–1953 – LE MANS

Leta 1951 se Jaguarju pridruži letalski inženir Malcolm Sayer ter s seboj prinese letalsko disciplino in svojo odličnost. Rezultat njegovega prvega sodelovanja, vozilo C-Type, zmaga v Le Mansu, voznik drugega avtomobila Stirling Moss pa je podrl rekord kroga. Leta 1953 je C-Type znova zmagal v Le Mansu in zasedel tri od štirih najboljših mest.
D-TYPE

D-TYPE

1954–1957 – LE MANS

Slabo vreme je vozilu D-Type ukradlo zmago v Le Mansu leta 1954, tudi po tem, ko je zabeležilo osupljivo najvišjo hitrost 273 km/h. Vendar pa se je takšno poenostavljeno vozilo borilo za zmago tudi v letih 1955, 1956 in 1957 – v letu, v katerem je zasedlo pet od šestih najboljših mest. D-Type do danes ostaja eden najuspešnejših dirkalnih avtomobilov, ki so jih kdaj koli izdelali.
XJS

XJS

1975–1996 – ETCC IN SPA 24 HOURS

Leta 1982 pod zastavo TWR britanski dirkač Tom Walkinshaw sodeluje z ekipo V12 XJS na evropskem prvenstvu tekmovalnih avtomobilov in pri tem požanje več zmag. Walkinshaw je leta 1984 osvojil prvenstvo voznikov ETCC in istega leta zmagal na prestižnem Spa 24 Hours.
XJR-9

XJR-9

1983–1991 – DAYTONA 24 HOURS IN LE MANS

Avtomobili z zaprto vozniško kabino XJR so se izkazali za izjemne na svetovnih vzdržljivostnih progah na dolge razdalje – prav tako kot XJR-9 iz leta 1988. Superšportno vozilo z motorjem V12 je voznika Martina Brundla in njegov Jaguar popeljalo do zmage na 24 urah Daytone in nato še v Le Mansu.
Od R1 do R5

Od R1 do R5

2000–2004 – FORMULA 1

Zaradi Jaguarjevega prodora v formulo 1 je nekdanji voznik Ferrarija Eddie Irvine v svoji karieri zasedel številna mesta na stopničkah. Ekipa je usposobila tudi priznanega avstralskega voznika Marka Webberja. Znamka Jaguar, ki je bila v lasti podjetja Ford, je razvila tri avtomobile, ki so jih poganjali motorji Cosworth V10.
I-TYPE 1

I-TYPE 1

2016 – FORMULA E

Jaguar Racing in neverjetni I-TYPE 1 sta navdahnjena z našo dirkaško dediščino. Ekipo vodi skupina inženirjev in izjemno nadarjenih tehnikov, ki so v formulo E vstopili pogumno, tekmovalno in hitro.
I-TYPE 2

I-TYPE 2

2017 – FORMULA E

Z razvojem vozila I-TYPE 2 je ekipa Jaguar Racing zabeležila svojo najuspešnejšo sezono v formuli E doslej. In to s številnimi uvrstitvami med najboljših deset. Vozilo I-TYPE 2, ki je bilo ustvarjeno za naporne mestne vožnje, ima motor z močjo 200 kW (270 KM) in od 0 do 100 km/h pospeši v neverjetnih 2,9 sekunde.
I-TYPE 3

I-TYPE 3

2018–2019 – FORMULA E

Jaguar I-TYPE 3 se je skupaj z Novozelandcem Mitchem Evansom vpisal v zgodovino ekipe Panasonic Jaguar Racing, ko je osvojil prvo zmago v seriji ABB FIA Formula E na E-Prixu v Rimu aprila 2019, kar je bila tudi prva Jaguarjeva mednarodna zmaga v motošportu po letu 1991.
I-TYPE 4

I-TYPE 4

2019–2020 – FORMULA E

Jaguar I-TYPE 4 je imel najlažji in najučinkovitejši pogonski sklop, ki ga je Jaguar Racing kdaj koli izdelal, z najvišjo hitrostjo 280 km/h. Z njim je dosegel zmago v Ciudadu de Mexicu ter pole position in stopničke v Santiagu. Sezona se je zaključila s šestimi dirkami, polnimi akcije, in sicer v devetih dneh na zaprti tekmovalni stezi na zgodovinskem letališču Berlin Tempelhof v Nemčiji. Ekipa Panasonic Jaguar Racing je na lestvici prvenstva končala na sedmem mestu.