OBRATI PO SVETU

V to, da bi bila vozila Jaguar najbolj zmogljiva in zanesljiva, je vloženega izjemno veliko truda.

Vse se začne v osrčju Anglije, v našem inženirskem centru v Whitleyju in v centru podjetja Jaguar Land Rover v Gaydonu.



V Gaydonu naše inženirske in oblikovalske pisarne in objekti obsegajo 380 hektarjev, v njih pa je zaposlenih 2500 inženirjev. Na voljo imajo številne sodobne naprave, vključno s klimatskimi komorami, ki lahko simulirajo raznolike podnebne pogoje, kot je arktična zima z –40 °C ali vročina Srednjega vzhoda pri +55 °C. Uporabljajo tudi statične preskusne ploščadi za motorje, prenose, menjalnike in podvozja ter tako v samo nekaj tednih preskusijo sestavne dele prototipov ali končno različico podvozja skozi 10-letni cikel trajanja, ki obsega 240.000 kilometrov – vse pa lahko opravijo v Združenem kraljestvu.



Po namenskih testnih progah v Gaydonu se lahko vozila vozijo 24 ur na dan na štiripasovni stezi za preverjanje izpustov. Na stezi za preverjanje vzdržljivosti pri nizkih hitrostih in gramoznih stezah, ki ponazarjajo razmere sveta v razvoju, ter stezi za terensko vožnjo preskušajo vozila za različne cestne pogoje, s katerimi se bodo soočala, in tako preverijo meje njihove učinkovitosti in zanesljivosti.



Po vsem svetu imamo tudi visokotehnološke testne poligone, ki ponazarjajo resnične pogoje – namenske lokacije, kjer lahko prototipi prevozijo na tisoče kilometrov v nekaterih najbolj neprijaznih okoljih, ki jih poznamo, da bi jim zagotovili brezhibno zanesljivost, kjer koli imajo priložnost voziti vozila znamke Jaguar.

Jaguar F-PACE – testiranje v podnebni komori, Gaydon

Za vremenske preizkušnje v hladnih podnebjih sta najbolj primerna kraja Arjeplog na Švedskem in International Falls v ZDA, kjer so v zimskih nočeh avtomobili izpostavljeni temperaturam do –40 ºC, zjutraj pa morajo seveda brezhibno delovati.



V presušenih puščavah Arizone poleg Phoenixa v ZDA pri temperaturah do +50 °C preverjamo skrajne zmožnosti svojih vozil, da bi preskusili delovanje v »peklenskih« vremenskih razmerah. Na primer hlajenje zavor in prezračevanje v avtomobilu, vzorce barv pa tri leta zadržujemo na prostem, da bi preskusili odpornost proti bledenju. Za preskušanje kalibracije motorja in menjalnika na visokih nadmorskih višinah so najbolj primerne planinske ceste v Denverju.



»Nadmorska višina vpliva na delovanje motorja in menjalnika,« nam je zaupal Ged Pybus, višji manager za sisteme samodejnih menjalnikov. »V okolici Denverja so nekatere ceste na nadmorski višini 4350 metrov, okrog Ciudáda de Méxica na 2250 metrov, na Kitajskem, v Indiji in Južni Ameriki pa se povzpnejo tudi do 4700 metrov. Zaradi redkejšega zraka se učinkovitost motorja zelo razlikuje, zato mora to menjalnik zaznati in se prilagoditi.«



Naložbe testiranj smo razširili tudi na Bližnji vzhod, kjer je Al Barsha v Dubaju kot nalašč za preskušanje športnih terenskih vozil, saj se tam nahajajo najbolj zahtevne peščene sipine na svetu.



Toda vozil ne testiramo samo pod izjemnimi vremenskimi pogoji. Na 12,5-kilometrski dirkalni stezi Nardò v Italiji so prototipi izpostavljeni 35.000 kilometrov dolgemu preskusu vzdržljivosti pri skoraj največjih možnih hitrostih, pri čemer vzmetenje prilagajamo na kraju samem.

yt:ni0Dc2ZduhM
Jaguar F-PACE – testiranje v izrednih vremenskih pogojih

Končni preskus, ki so mu podvržena vozila znamke Jaguar, preden pridejo na tržišče, pa predstavlja zloglasna steza Nordschleife dirkališča Nürburgring v osrednji Nemčiji. Iz svojega najsodobnejšega objekta vozila pošljemo na »preskus vzdržljivosti z zahtevnimi vozniki« – napornih 8000 kilometrov oziroma 390 krogov s 73 zahtevnimi zavoji ter 300 metri višinske razlike skozi gozdove pokrajine Eifel.



Velja, da je en 20,8-kilometrski krog pri visoki hitrosti po trasi Nordschleife enakovreden 140 kilometrom testiranja na običajnih cestah, zaradi česar je ta test enakovreden 80.000 kilometrom vožnje, opravimo pa ga v le nekaj tednih.



»Steza Nürburgring nudi široko paleto možnosti in dosledno primerjanje uspešnosti, krog za krogom,« pravi Phil Talboys, vodja evropskih testnih operacij. »Na našem skrajnem preskusu vzdržljivosti se izkaže resnična zmogljivost vozila in presega večino tistega, kar počnejo povprečni vozniki, vendar s tem zagotovimo vzdržljivost končnega izdelka.«



»Korist za običajnega voznika je jasna, tako z vidika zanesljivosti in vzdržljivosti kakor tudi upravljanja. Če vozilo prestane testiranje na stezi Nürburgring, bo v realnih razmerah zmogljivo in trpežno.«

»ČE VOZILO PRESTANE TESTIRANJE NA STEZI NÜRBURGRING, BO V REALNIH RAZMERAH ZMOGLJIVO IN TRPEŽNO.«


PHIL TALBOYS

Vodja evropskih testnih operacij

VEČ ZGODB
VIRTUALNI INŽENIRING

Objavljeno: 18. 8. 2016

Izjemno veliko vlagamo v najsodobnejša orodja za virtualni inženiring, ki omogočajo, da se novi izdelki – in napredne tehnologije, ki jih poganjajo – oblikujejo hitreje in učinkoviteje ter da so bolj odporni. Končni rezultat so avtomobili Jaguar, ki so bolj zanesljivi, trajni in zaupanja vredni.
IZVEDITE VEČ
PROCES TESTIRANJA

Objavljeno: 18. 8. 2016

V vsaki fazi zasnove, razvoja in proizvodnje za vsako komponento vozila Jaguar opravimo tisoče preskusov in preverjanj varnosti, trajnosti in kakovosti, kar zagotavlja, da je končni izdelek najzanesljivejši in najvarnejši avtomobil, ki ga lahko vozite.
IZVEDITE VEČ
VARNOST

Objavljeno: 18. 8. 2016

Zanesljivost ne pomeni le, da vozilo vas in vaše potnike do cilja pripelje preprosto in brez odlašanja. Gre tudi za to, da se na cilj pripeljete varno, varnost pa je srž filozofije znamke Jaguar.
IZVEDITE VEČ
VARNOST